Helyzetkép
Gyermekkép - óvodakép
Küldetésnyilatkozat
Óvodai életünk szervezése
Programok
Fogadóórák, szülői értekezletek, beiratkozás
Ebédlerendelés
Óvodavezetés
Óvodapedagógusok és az óvoda egyéb dolgozói
Képek a csoportok birodalmából
Óvodai képek
Vendégkönyv
Linkek
Elérhetőségek
Versek
Gyermekeink jobblétéért alapítvány
Óvodai életünk szervezése

Helyi óvodai programunk az „Élethelyzetben fejlődni” elnevezést kapta, mert a gyerekek fejlesztését ezen helyzetek kihasználásával és fejlődésével valósítjuk meg. Homogén, vagyis életkorilag azonos összetételű csoportokat szervezünk.

Erkölcsi nevelésünk területén és az érzelmi nevelésnél fontosnak tartjuk, hogy már az óvodába lépéskor kedvező érzelmi hatások érjék a gyereket, ennek érdekében

1. Családlátogatásra megyünk az új gyerekekhez
2. Bármikor belátogathatnak a családok óvodánkba
3. Évkezdéskor apró ajándékkal kedveskedünk a gyerekeknek
4. A beszoktatás formáját a szülő választhatja meg
Hófehérke embléma a baseball sapkákon

5. Az óvodához való kötődést erősítjük az ovi Hófehérke emblémájával ellátott baseball sapkáival, sálakkal, pólókkal. A felnőtteknek az esernyő, óra, egységes szabadidőruha is „Hófehérkés”


6. 3 évenként nyomdatechnológiailag elkészített éves falinaptárunk van, mely tartalmilag felöleli a pedagógiai munkánk időbeli ütemezését, a gyerekek csoportonkénti, egyénenkénti megjelenítését.
7. Az óvodától való búcsú megkönnyítése és vidámabbá tétele érdekében az iskolába menő gyerekek megkapják a Ballagók Évkönyvét.

Értelmi nevelésünkben hangsúlyos a gyerek cselekvő módon történő ismeretszerzése, ok-okozati összefüggések megláttatása játékos formában,
pl.: közlekedés téma -> játékos kincskeresés a kiserdőben,
külső világ megismerése -> pattogatott-kukorica készítés, aszalt-gyümölcs készítés, burgonyachips, kenyér- és kalácssütés, farsangi fánk, goffri és szendvicskészítés.
Ezen a területen is alapvető mérvadó gyermeki tevékenység formái:

1. Vers, mese
2. Ének, zene, énekes játék, gyermektánc
3. Rajzolás,festés ,mintázás, kézimunka
4. Külső világ tevékeny megismerése

a., a természeti és társadalmi környezet megismerése (hagyományok, ünnepek, népszokások, jeles napok) Ez egy nagyon tág körű ismeretszerzési terület, ezért csak töredékét, néhány vonzó lehetőséget emítünk:
- Szüretelés, szüreti mulatozás
– Szent Mihály napi vásár
– Szent Miklós napja, télapóvárás
– Advent, Karácsony ünnepe
– Farsangi télbúcsúztató mulatság
– Virágvasárnapi kiszehajtás, Kiszebáb-égetés a Rákos pataknál

Kiszebáb-égetés a Rákos pataknál


– Húsvéti ünnepkör, komatál küldés
– Pünkösdi népszokások
– Gyermekhét
– Évzárás, ballagás

b., matematikai tartalmú tapasztalatok, ismeretek szerzése

5. Mozgás
A társadalmi háttérvizsgálatok alapján kiemelt területként foglalkozunk ezzel óvodánkban. Az előírtakhoz képest magasabb óraszámban heti 2 alkalommal tartunk játékos „nagytornát”, melyet nagycsoportban kiegészít a heti 1 úszás a kulturált körülményeket biztosító Újhegyi úti uszodában. Mind a csoportszobák, mind pedig tágas udvarunk ideális körülményeket nyújtanak (pl.: trampolinok, lépegetők, ugráló labdák, libikókák, kerékpárút és kerékpárok, biztonságos fajátékok,gurulódomb,műfüves pálya)

Esztétikai nevelésünket a mindennapi élet és a természet esztétikumának felfedezésére alapozzuk, erre építjük a művészetekkel való ismerkedést:

 

1. Kultúrált, jól felszerelt mosdók, folyékony szappanok, fiúk részére piszoár használata, szeparált, az intimitást biztosító WC-k, hideg- melegvizes mosdók, zuhanyzási lehetőség.

Kultúrált, jól felszerelt mosdók


2. Az egyéni étkezési feltételek figyelembevétele (pl.: tej- és lisztérzékeny gyerekek étkezése), zöldség és gyümölcsnapok hetente, egyéni igények tolerálása (pl.: pótuzsonna délután 5 után, stb.)
3. Vidám, praktikus öltözőszekrények a gyermekruhák rendbetartásához
4. A pihenést a gyerekek szükségleteihez és a szülők igényeihez igazítjuk ( az előzetes háttérvizsgálat alapján) nagycsoportban ez az idő lecsökken a minimálisra. Új kényyelmes ágyakban, saját ágyneműjükben és pizsamájukban vannak az ovisok.

 

Egyéb, az óvodai életet kiegészítő tevékenységeink, amelyek a gyermek fejlődésére adnak lehetőséget:

1. SAKK FOGLALKOZÁS: szakképzett sakkpedagógus, Nádasi Balázs vezeti, kiscsoportos formában, a gyermekek logikai képességét fejleszti. Gyakorisága: heti 1 alkalom.

2. ANGOL NYELV: játékos elsajátítási módban, pedagógus Benkóné Ütő Zsófia. Gyakorisága: heti 2 alkalom


3. LOGOPÉDIA: alapellátásként funkcionál Márkusné Paksi Adrienn logopédus. Gyakorisága: heti 2 alkalom.

Óvodánkban tehetséggondozást végzünk két hetente egy alkalommal, ahol a gyermekek matematikai- logikai készségét és a zenei képességeiket fejlesztjük.

 

Munkánkat és anyagi erőforrásainkat nagymértékben segíti a

„Gyermekeink Jobblétéért Alapítvány”,

melynek révén jelentős összegeket fordíthatunk a gyermekek és óvodánk fejlesztésére.

 

   

Vissza a lap tetejére

Hófehérke Óvoda

Budapest
525. tér 1.

térkép

 

 

 

 

A weboldalt készítette és üzemelteti: Kuris Beáta